Powered By Blogger

13 Aralık 2012 Perşembe

Pınar Karşıyaka – Galatasaray Medical




Öncelikle baya geç kalmış bir yazı olduğunu belirtmekte fayda var ama hak verirsiniz ki daha acemi birliğindeyiz. Neyse diyelim ve salona doğru yola alalım. Maça bir saat kala salondaydım. Herkes dağıtılan t-shirtleri giymiş heyecanla maçı bekliyordu. Salona girer girmez Karşıyaka Çarşı'nın güzel bir organizasyona imza atacağı,salonun tepesinden sarkıtılan iplerden belliydi. Karşıyaka taraftarı tarihi bir güne daha tanıklık edecekti anlaşılan.Hava atışı yapıldı ama o da ne!! Bir anda her yer bembeyaz oldu. Karşıyakalı taraftarlar sahayı konfeti yağmuruna tuttu. Oyun durdu ve basketbol tribünlerinde (özellikle Türkiye'de) eşine az rastlanan bir koreografi yapıldı.Konfetilerin atılmasının hemen ardından o dev pankart açıldı. Pankartta bir gladyatör ve ölü bir aslan vardı.(Bu tip organizasyonlarda emeği geçen hangi takım taraftarı olursa olsun herkesin emeğine sağlık çünkü harika bir seyir zevki.)Bunun üzerine Ergin Ataman tüm takımı toplayıp soyunma odasına gitti.Bu bir profesyonellikti zira karşısında Arena'da zor maç kaybeden bir ekip vardı ve Galatasaraylı oyuncuların motivasyonu dağılmıştı. Ancak şu da sorulmalı. Tansiyonu bu kadar yüksek bir maçta biraz daha sağduyulu olamazmıydı Ergin hoca. Çünkü bu hareket tribünlerin daha da gerilmesine neden oldu. 1-2 dakika içinde Galatasaray takımı tekrar sahadaydı ve maç artık başlıyordu. Galatasaray maça iyi başlayan taraftı. Savunması çok sıkıydı ve Ender harika bir yüzdeyle oynuyordu. Karşıyaka o sert savunmasından uzak bir görüntü çiziyordu ve dolayısıyla Galatasaray özellikle pota altından rahat sayı buluyordu. Karşıyaka ise Ender ve Boniface'in sayılarına Dixon'la cevap vermeye çalıştı. 2. çeyrekte Karşıyaka adına devreye Aminu girdi ve Dixon'la beraber Karşıyaka'yı oyunda tuttu. Thomas'ında boyalı alandaki etkisini atlamamak lazım.Bu çeyrekte Karşıyaka savunma sertliğini bir seviye artırdı ancak Ender'in üçlük yüzdesi Galatasaray'ın devreyi önde tamamlamasını sağladı. Galatasaray 3. çeyreğe daha konsantre ve hızlı başladı. Yoksa Karşıyaka’nın 3. Çeyrek sendromu geri mi dönmüştü? .Ancak Karşıyaka iyi ve sert savunmayla hücumdaki etkinliğini de arttırdı. Maçtaki kırılma anı olmayabilir ama kırılma çeyreği bu çeyrekti. Çünkü Karşıyaka hücum setlerindeki deorganize görüntüsünü savunmada da sergileseydi, kalite olarak kat be kat üstün olan Galatasaray maçı koparabilirdi.Buna rağmen son çeyreğe Galatasaray önde girdi. Ve son çeyrek... Takımı ateşleyen ve adeta basketbolcularla beraber ter akıtan Karşıyaka taraftarı maçın başından beri verdiği desteği zirveye çıkardı. Ancak maçın bitimine 8 dakika kala hakemin verdiği tartışmalı bir karara Karşıyaka seyircisi büyük tepki gösterdi ve sahaya yabancı madde atılmaya başlandı. Sahaya yabancı madde atılması asla savunulacak birşey değil, hele ki 100.yılını kutlayan, Türk basketbolunda bir ekol olmuş, Avrupa'da, ligde ve Türkiye kupasında büyük başarılara imza atan ebedi basketbol geleneğine sahip Karşıyaka taraftarı için. Fakat güzel olan birşey var ki; bu maddeleri atanları uyaran ve engel olan Karşıyaka'lıların çoğunlukta olması. Yaşanan bu gerilimden sonra Galatasaray takımı ve hakem üçlüsü tekrar içeri girdi ve sahaya yabancı madde atılmaması için anons yapıldı. Bir süre sonra hakem üçlüsü ve Galatasaray takımı tekrar sahaya döndü ve maçın en heyecanlı dakikaları başladı. Karşıyaka'nın savunması ve Galatasaray'ın(özellikle de Ender'in)dış atış yüzdesinin düşmesi maçın devamlı el değiştirmesini sağladı. Fakat Karşıyaka son bir dakika içinde öyle basit hatalar yaptı ki;neredeyse elindeki maçı veriyordu. Son saniyelerde Karşıyaka'nın yardımına Dixon koştu ve isabetli faul atışlarıyla Kaf-Kaf'a maçı getirdi. Arena bir büyüğe daha çıkış izni vermedi. Bununla kalmayıp ilk mağlubiyetini yaşattı Galatasaray’a.Bu mağlubiyet Galatasaray'ın nazar boncuğudur. Zira Galatasaray hala(bana göre)ligin kadro derinliği ve kalite olarak en iyi takımı. Bunun yanında Karşıyaka'nın takım oyununu ve muhteşem taraftar desteğini unutmamak lazım. İki ekip de Avrupa'da gruplardan çıkmayı garantiledi.(Galatasaray-Eurocup,Karşıyaka-Eurochallange) Galatasaray Eurocup'ı,Karşıyaka'da Eurochallenge'ı alacak güce ve altyapıya sahipler.Dileriz Anadolu Efes ve Beşiktaş'tan sonra bu mutluluğu 3. kez hem de iki takımla birden yaşarız.Hatta belki Euroleague'i de alırız.Neden olmasın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder