Bu maçla
ilgili aklımda pek çok şey vardı.Bir yanda çok ciddi ekonomik
sıkıntılarla boğuşan ancak yürekli ve sahada varını yoğunu
ortaya koyan Karşıyaka,diğer yanda ligin gerçekten iyi futbol
oynayan sayılı takımlarından Kayseri Erciyesspor.PTT 1.Lig'de bu
tip,yani haftanın maçı diyebileceğimiz maçlar,genelde iki
takımında aşırı kontrollü oynaması sebebiyle vasat bir futbol
sunar genelde izleyenlere.Bunun sebebi de bu ligi takip edenler bilir
ki,bu ligde alınan 1 puan,haftalar ilerledikçe katlanarak
kulüplerin hanesine yazılır.Tabii bu yeni bir kural değil.Sadece
ligin seyri yıllardır bu şekilde.Yani 1 puanın değeri çok
büyük.Klişe ama,herhalde bu kavramın bu ligden daha uygun olduğu
bir lig yok:''Yenemiyorsan,yenilme''.Maçın ilk 20 dakikasını
maalesef kaçırdım.Eve dönüş yolu,trafik derken saat 19:00
civarı(maçın başlama saati)Twitter'a girip bakıyım dedim.Malum
hava şartlarından bugün de ertelenebilir olasılığını
düşünerek.Bir de ne göreyim!Maçın henüz ilk saniyelerinde
Karşıyaka öne geçmiş bile.15 dakika sonra eve geldim. 2. şok! O
15 dakikalık arada maçta iki gol daha olmuş!Karşıyaka 2-1
önde.Hemen maçı izlemeye koyuldum.Yaklaşık 15 senedir bu ligin
maçlarını takip ederim;ancak bu kadar süratli,bu kadar iyi hücum
eden iki takımın maçı bir elin parmaklarını geçmez.Bir
Karşıyaka bastırıyor,bir Kayseri Erciyesspor bastırıyor.Bu
futbola bu maçta en az 5 gol olur dedim içimden ama kim kaybederse
yazık.İlk yarının bitimine az bir süre kala Kayseri Erciyesspor
durumu Emrah Bozkurt'un golüyle eşitledi ve ilk yarı böyle
bitti.Tabii hemen kaçırdığım golleri izledim.Hiçbiri bedava gol
değil.Hele hele Dalmat'nın attığı.O ne klas bir vuruştur
öyle...Bu hareketiyle bile bu ligin ne kadar üstünde bir oyuncu
olduğunu bir kez daha kanıtladı Dalmat.
İkinci
yarı için sabırsızlanıyordum zira harika bir maç biz
futbolseverleri bekliyordu.Karşıyaka teknik direktörü Cihat
Arslan ikinci yarıya iki değişiklikle başlıyordu.Erdi'nin
yerine Ahmet Burak Solakel'i,Emre'nin yerineyse Makukula'yı dahil
etti.(Emre-Makukula değişikliği ilk yarının sonlarına doğru
gerçekleşti) Ve ikinci yarı başladı.Devrenin 2-2 bitmesi her
iki takımı da biraz yormuş ve daha kontrollü bir oyun anlayışına
itmişti.İkinci yarıya etkili başlayan taraf Karşıyaka
idi.Devamlı pozisyona giriyor ancak bir türlü sonuca
gidemiyordu.Kayseri Erciyesspor ise en kötü 1 puan alalım
anlayışıyla oynayıp,kontraatakları değerlendirmek
istiyordu.Oyun yapısı ve kurulu olduğu oyuncular kontraatak
futboluna tamamen uyan Kayseri Erciyesspor,ikinci yarının
ortalarında hücumdaki etkisini biraz biraz artırmaya
başlıyordu.Bir süre sonra(65.dakika itibariyle)oyun tekrar ilk
yarıdaki hızına döndü ve bu dakikalarda Karşıyaka çok etkili
ataklar geliştiriyordu.Özellikle Banahene'nin altıpasta
düşürülmesinden sonra Makukula'nın vuruşu da Kayseri
Erciyesspor'un etten duvarına çarpıp geri döndü.Oyunun bu
temposu Karşıyaka'yı(doğal olarak)yormuştu ve savunmada ara ara
derin boşluklar yakalayan Kayseri Erciyesspor 83.dakikada üçüncü
golü bularak,iki kez yenik duruma düştüğü maçta ilk kez öne
geçti.Golün dakikası sebebiyle ve böyle güzel futbol
oynarken(ki Kayseri Erciyesspor da çok iyi bir futbol ortaya
koydu)yenik duruma düşmek(hele iki kez öne geçtikten
sonra)Karşıyaka'lı futbolcuların moral-motivasyonunu az da olsa
azaltmıştı.Karşıyaka beraberlik için yüklenirken,belki de
sezon başından beri ilk kez hata yapan Onur Akbay(o kadar kredisi
olsun)basit bir pas hatası yapıp Kayseri Erciyesspor'a dördüncü
golü adeta ikram etti ve maç bu skorla(4-2)bitti.
Kayseri
Erciyesspor akıllı oynadı ve beklediğinden fazlasını(3
puan)aldı.Haketti mi?Sonuna kadar...Tıpkı Karşıyaka gibi.Kayseri
Erciyesspor'u tebrik ediyor,güzel futbollarının devamının
gelmesini diliyorum.Gelelim Karşıyaka'ya...Karşıyaka bu maçta
sadece 3 puan kaybetmiştir.Evet belki futbolun amacı 3 puanı
almaktır ancak,unutulmamalıdır ki kulüpteki tüm olumsuzluklara
rağmen ortaya konan yürek,azim ve mücadele ayakta alkışlanacak
cinstendir.Tek dileğim büyük Karşıyaka Spor Kulübü'nün bu
darboğazı atlatıp eski günlerine(Gode Cengiz'li-Gazcı
Erol'lu)dönmesidir.Unutulmamalıdır ki;Karşıyaka bir ''SPOR''
kulübüdür.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder