Powered By Blogger

16 Aralık 2012 Pazar

Karşıyaka - Kayseri Erciyesspor


Bu maçla ilgili aklımda pek çok şey vardı.Bir yanda çok ciddi ekonomik sıkıntılarla boğuşan ancak yürekli ve sahada varını yoğunu ortaya koyan Karşıyaka,diğer yanda ligin gerçekten iyi futbol oynayan sayılı takımlarından Kayseri Erciyesspor.PTT 1.Lig'de bu tip,yani haftanın maçı diyebileceğimiz maçlar,genelde iki takımında aşırı kontrollü oynaması sebebiyle vasat bir futbol sunar genelde izleyenlere.Bunun sebebi de bu ligi takip edenler bilir ki,bu ligde alınan 1 puan,haftalar ilerledikçe katlanarak kulüplerin hanesine yazılır.Tabii bu yeni bir kural değil.Sadece ligin seyri yıllardır bu şekilde.Yani 1 puanın değeri çok büyük.Klişe ama,herhalde bu kavramın bu ligden daha uygun olduğu bir lig yok:''Yenemiyorsan,yenilme''.Maçın ilk 20 dakikasını maalesef kaçırdım.Eve dönüş yolu,trafik derken saat 19:00 civarı(maçın başlama saati)Twitter'a girip bakıyım dedim.Malum hava şartlarından bugün de ertelenebilir olasılığını düşünerek.Bir de ne göreyim!Maçın henüz ilk saniyelerinde Karşıyaka öne geçmiş bile.15 dakika sonra eve geldim. 2. şok! O 15 dakikalık arada maçta iki gol daha olmuş!Karşıyaka 2-1 önde.Hemen maçı izlemeye koyuldum.Yaklaşık 15 senedir bu ligin maçlarını takip ederim;ancak bu kadar süratli,bu kadar iyi hücum eden iki takımın maçı bir elin parmaklarını geçmez.Bir Karşıyaka bastırıyor,bir Kayseri Erciyesspor bastırıyor.Bu futbola bu maçta en az 5 gol olur dedim içimden ama kim kaybederse yazık.İlk yarının bitimine az bir süre kala Kayseri Erciyesspor durumu Emrah Bozkurt'un golüyle eşitledi ve ilk yarı böyle bitti.Tabii hemen kaçırdığım golleri izledim.Hiçbiri bedava gol değil.Hele hele Dalmat'nın attığı.O ne klas bir vuruştur öyle...Bu hareketiyle bile bu ligin ne kadar üstünde bir oyuncu olduğunu bir kez daha kanıtladı Dalmat.

    İkinci yarı için sabırsızlanıyordum zira harika bir maç biz futbolseverleri bekliyordu.Karşıyaka teknik direktörü Cihat Arslan ikinci yarıya iki değişiklikle başlıyordu.Erdi'nin yerine Ahmet Burak Solakel'i,Emre'nin yerineyse Makukula'yı dahil etti.(Emre-Makukula değişikliği ilk yarının sonlarına doğru gerçekleşti) Ve ikinci yarı başladı.Devrenin 2-2 bitmesi her iki takımı da biraz yormuş ve daha kontrollü bir oyun anlayışına itmişti.İkinci yarıya etkili başlayan taraf Karşıyaka idi.Devamlı pozisyona giriyor ancak bir türlü sonuca gidemiyordu.Kayseri Erciyesspor ise en kötü 1 puan alalım anlayışıyla oynayıp,kontraatakları değerlendirmek istiyordu.Oyun yapısı ve kurulu olduğu oyuncular kontraatak futboluna tamamen uyan Kayseri Erciyesspor,ikinci yarının ortalarında hücumdaki etkisini biraz biraz artırmaya başlıyordu.Bir süre sonra(65.dakika itibariyle)oyun tekrar ilk yarıdaki hızına döndü ve bu dakikalarda Karşıyaka çok etkili ataklar geliştiriyordu.Özellikle Banahene'nin altıpasta düşürülmesinden sonra Makukula'nın vuruşu da Kayseri Erciyesspor'un etten duvarına çarpıp geri döndü.Oyunun bu temposu Karşıyaka'yı(doğal olarak)yormuştu ve savunmada ara ara derin boşluklar yakalayan Kayseri Erciyesspor 83.dakikada üçüncü golü bularak,iki kez yenik duruma düştüğü maçta ilk kez öne geçti.Golün dakikası sebebiyle ve böyle güzel futbol oynarken(ki Kayseri Erciyesspor da çok iyi bir futbol ortaya koydu)yenik duruma düşmek(hele iki kez öne geçtikten sonra)Karşıyaka'lı futbolcuların moral-motivasyonunu az da olsa azaltmıştı.Karşıyaka beraberlik için yüklenirken,belki de sezon başından beri ilk kez hata yapan Onur Akbay(o kadar kredisi olsun)basit bir pas hatası yapıp Kayseri Erciyesspor'a dördüncü golü adeta ikram etti ve maç bu skorla(4-2)bitti.

Kayseri Erciyesspor akıllı oynadı ve beklediğinden fazlasını(3 puan)aldı.Haketti mi?Sonuna kadar...Tıpkı Karşıyaka gibi.Kayseri Erciyesspor'u tebrik ediyor,güzel futbollarının devamının gelmesini diliyorum.Gelelim Karşıyaka'ya...Karşıyaka bu maçta sadece 3 puan kaybetmiştir.Evet belki futbolun amacı 3 puanı almaktır ancak,unutulmamalıdır ki kulüpteki tüm olumsuzluklara rağmen ortaya konan yürek,azim ve mücadele ayakta alkışlanacak cinstendir.Tek dileğim büyük Karşıyaka Spor Kulübü'nün bu darboğazı atlatıp eski günlerine(Gode Cengiz'li-Gazcı Erol'lu)dönmesidir.Unutulmamalıdır ki;Karşıyaka bir ''SPOR'' kulübüdür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder